Grupul Yazaki, unul dintre cei mai mari furnizori auto, a anuntat săptămâna trecută că își ajustează capacităţile de producţie pentru a se alinia situaţiei actuale a pieţei auto globale, pe fondul intensificării producției de auto electrice, urmând să închidă fabrica de componente auto de la Buzău şi să reducă numărul locurilor de muncă de la Ploieşti. Compania japoneză care produce cablaje şi alte componente auto a deschis punctul de lucru la Buzău în urmă cu aproximativ doi ani şi jumătate.
Pentru fabricile din Brăila, Caracal şi Ploieşti, compania va lua măsuri ca să se poată dezvolta în viitor.
Yazaki este unul dintre principalii producători de cablaje auto, sector foarte sensibil la costuri unde în general angajaţii sunt plătiţi cu salariul minim pe economie. Producţia de cablaje înseamnă multă muncă manuală, însă creşterea costurilor cu traiul i-a împins pe mulţi să meargă spre joburi mai bine plătite în România, sau să plece spre Europa de Vest pentru un venit mai ridicat.
„Din cauza întreruperii premature a producţiei unui model de autoturism al unuia dintre principalii noştri clienţi – pentru o tranziţie cât mai rapidă spre modelele electrice, din cauza lipsei de forţă de muncă şi a situaţiei demografice, compania noastră a luat măsuri strategice care să-i permită să se adapteze la situaţie şi să se pregătească în mod adecvat pentru viitor”, se arată într-un comunicat al Grupului Yazaki.