Prima bandă a podului de peste Dunăre, pe sensul de mers de la Măcin spre Brăila, a fost închisă circulației pentru decopertare și reasfaltare, după ce asfaltul s-a vălurit din cauza căldurii, în schimb, între timp, s-a stricat și banda 2, cea pe care fusese deviat tot traficul. CNAIR spune că este exclusă închiderea completă a sensului de circulație.
De pe 6 iulie 2023 de când a fost deschisă circulație pe Podul suspendat peste Dunăre, nu este pentru prima dată când se reasfaltează acest sector al podului. Deși pe el se circulă, nu a fost recepționat de către autoritățile române și, după cum spunea ministrul Transporturilor acum trei luni, nici nu va fi până când constructorul nu va repara toate problemele. Nici drumul expres de legătură cu Jijila, care trebuia să fie gata până cel mai târziu în octombrie 2023, e încă neterminat.
Asfaltul pe sensul de mers Tulcea-Brăila s-a „vălurit”, din nou, ca și în vara și toamna anului trecut, iar banda respectivă a fost complet închisă circulației. Problemele s-au extins și pe cealaltă bandă a aceluiași sens de deplasare, astfel că unii dintre șoferi se tem că întreg sensul spre Brăila ar putea fi închis. Utilajele constructorului podului – compania italiană Webuild – lucrează la „rașchetarea” asfaltului pe banda afectată. Pe unele porțiuni ar fi fost afectată și hidroizolația podului.
WeBuild, compania care a construit podul, a invocat, inclusiv în răspunsurile oferite Europei Libere la începutul anului, traficul greu care ar depăși limitele admise, de maximum 40 de tone / transport. La acestea se pot adăuga restricții de până la 7,5 tone, în caz de caniculă – restricții care se aplică, de fapt, la toate drumurile rapide și naționale din țară.








sursa foto: facebook