Șeful CNAIR a anunțat rezultatele testelor de la Podul Brăila: Constructorul nu a respectat rețeta și nici așternerea asfaltului. Varianta lungă pe la Jijila se deschide de-abia în toamna 2024, potrivit graficului WeBuild.
CNAIR a avut nevoie de nu mai puțin de 4 luni pentru a recunoaște că denivelările și fisurile asfaltului pe Podul peste Dunăre de la Brăila nu sunt cauzate de traficul greu, ci de erorile de execuție la producerea și așternerea covoarelor asfaltice. Ieri, pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a spus că rezultatele testelor arată „nerespectarea rețetei producerii și așternerii mixturilor bituminoase”.
„ E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă. Am solicitat de la toți experții, inclusiv intern, CESTRIN (n.r. Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică) ne-a prezentat un raport săptămâna trecută care a fost comunicat antreprenorului și supervizorului lucrării că nu au respectat rețeta, nu au respectat producerea și așternerea așa cum ar fi trebuit”, a declarat Cristian Pistol, pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați.
Întrebat dacă este necesar să se refacă întreg asfaltul de pe Pod, Pistol a declarat: „Concluziile raportului sunt clare. Nu au fost respectate rețeta și tehnologia. Măsurile de remediere le așteptăm din partea consultantului. Consultanța va veni cu o propunere. Evident că noi știm ce avem de făcut. Este un contract FIDIC galben (n..r proiectare și execuție) cu niște reguli, iar în acest tip de contract inginerul dispune măsurile de remediere. Am deschis revendicări și vom executa garanția de bună execuție și o vom face dacă nu remediază”.
În privința variantei Jijila, Cristian Pistol spune că stadiul e avansat și în două luni ar putea fi deschisă varianta lungă, dar graficul transmis de WeBuild este pentru octombrie 2024.