Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dă asigurări că siguranţa participanţilor la trafic care circulă pe Podul Suspendat de la Brăila nu este pusă în pericol. absolut deloc. Precizările au fost făcute în contextul în care în spațiul public au apărut informații despre situația derulării contractului pentru proiectarea și construcția Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila.
CNAIR precizează că la acest moment contractul nu este finalizat, iar recepţia lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract. Referitor la pasajul CF de la km 0+385, CNAIR transmite că acesta este finalizat, dar constructorul nu a solicitat recepţia, astfel încât acesta nu poate fi utilizat.
”Contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract. Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia.
În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila. Astfel, pentru monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o primă măsură a vizat următoarele:
* Monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după punerea în funcțiune cu încă 6 luni.
* O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor.
* În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente
* La 2 săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer apariția de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul a justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor crescute”, se precizează în comunicatul CNAIR.
În același comunicat se mai precizează că pe 2 august 2023 CNAIR a solicitat clarificări cu privire la apariția văluririlor si presupusa încălcare a restricțiilor de trafic. Totodată a mai solicitat ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții.
”Până în momentul de față, antreprenorul a intervenit de 3 ori pentru remedierea structurii rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023, Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură” mai transmite CNAIR.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a mai precizat că pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, dar constructorul nu a solicitat recepția, astfel încât acesta nu poate fi utilizat, iar pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări:
– drumuri de acces (drumul spre Jijila);
– lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;
– efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranța circulației;
– lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.