Inspectoratul Teritorial de Muncă Brăila și Inspectoratul General pentru Imigrări – Biroul pentru Imigrări Brăila au organizat în data de 03.04.2025 la ora 14.00, la sediul ITM Brăila din Str.Dimitrie Bolintineanu nr.7, o întâlnire cu angajatorii locali pentru a clarifica aspecte legate de angajarea cetățenilor străini în România.
Scopul întâlnirii a fost informarea cu privire la condițiile legale în care străinii pot presta activități lucrative pe teritoriul României, precum și în ceea ce privește drepturile și obligațiile ce le revin în calitate de angajatori.
Participanții, reprezentanți ai societăților comerciale, precum și a străinilor, au avut oportunitatea de a-și lămuri neclaritățile legate de aplicarea legislației muncii în contextul încadrării în muncă și detașării cetățenilor străini pe teritoriul României. Dialogul constructiv a fost apreciat de ambele părți, contribuind la o mai bună înțelegere a reglementărilor în vigoare.
Sesiunea de întrebări și răspunsuri a fost de mare interes pentru participanți, în ceea ce privește aplicarea ultimelor modificări legislative și obținerea documentelor necesare de la Inspectoratul General pentru Imigrări – Biroul pentru Imigrări Brăila, precum și diferite spețe din domeniile Relațiilor de Muncă.
Atât reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă, cât și reprezentantul Inspectoratului General pentru Imigrări – Biroul pentru Imigrări Brăila și-au arătat disponibilitatea de a oferi sprijin angajatorilor pentru aplicarea corectă a prevederilor legale și pentru soluționarea cât mai rapidă a solicitărilor venite din partea acestora.
Astfel de inițiative subliniază importanța colaborării între autorități și mediul de afaceri pentru asigurarea respectării legislației muncii și integrarea corespunzătoare a muncitorilor străini pe piața muncii din România.