După mai multe probleme apărute în ultimii doi ani la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, ieri a început procedura de recepție, la terminarea lucrărilor la acest obiectiv. Procedura de recepție va dura câteva zile.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat pe Facebook că după recepție, la sfârșitul aceste săptămâni, se va putea circula inclusiv pe drumurile de legătură, pe ambele maluri ale Dunării.
„De la momentul la care am dat in trafic acest pod au fost înregistrate nu mai puțin de 𝟰.𝟬𝟬𝟬.𝟬𝟬𝟬 de treceri( patru milioane de mașini au trecut Dunărea pe acest pod).
A fost constituită echipa care, după realizarea recepției, va prelua sarcina de asigurare a mentenanței și întreținerii construcției, aflată in coordonarea DRDP Buzău.
Am fost și eu, zilele trecute și am luat la pas toate zonele și incintele construcției, am transmis, totodată, membrilor Comisiei de Recepție sa facă o verificare minuțioasă și responsabilă a obiectivului.
Este ultimul pod peste Dunăre înainte de Vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea din Europa (ca dimensiune).
Investiția a presupus amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal are două benzi pe sens și legă județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin are o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, sunt realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii au 192 m înălțime totală de la partea superioară a fundației și sunt localizați în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.
La acest Pod a fost montat și funcționează un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt fi izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior este fi permanent dezumidificat și monitorizat astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv.
Pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, tablierul este și el dezumidificat în interior. Anumite rigidizări longitudinale vor sunt utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului. Un sistem de senzori monitorizează asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. Se va menține o umiditate relativă sub 40%, pentru a nu exista coroziune și pentru a permite circulația pe pod în siguranță, în orice anotimp.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Focșani– Brăila – Tulcea – Constanța, drum planificat să conecteze Nordul Munteniei și Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării”, se mai arată în postarea făcută de Scrioșteanu.
(sursă foto – Facebook Ionel Scrioșteanu)