După ce timp de 35 de ani Primăria a investit bani în tramvaie second-hand, de azi, în orașul Brăila vor putea fi văzute și tramvaie noi. Deocamdată sunt două, cumpărate pe fonduri europene, dar primarul Marian Dragomir promite că vor veni încă 8, produse, ca și primele două, de SC Astra Vagoane Călători.
Cele care au fost primite astăzi au fost cumpărate în cadrul proiectului “Modernizare transport electric Parc Monument – Radu Negru” și au costat 13.800.000 lei fără TVA.
Cu unul dintre tramvaie s-a făcut astăzi prima probă, pe traseul Barieră – Calea Dorobanților – Cimitirul Sf. Maria și retur. În următoarele circa două săptămâni se vor efectua toate probele necesare, iar la finele lunii noiembrie brăilenii vor putea circula din nou cu tramvaiul în municipiu, deocamdată pe traseul menționat mai sus.
Primarul Dragomir a declarat astăzi că „după 35 de ani avem în oraș primul tramvai nou. Pe lângă aceste două tramvaie urmează să mai primim anul viitor încă 8 tramvaie noi, construite tot la Asta Vagoane Călători Arad. Un lucru extraordinar este faptul că tramvaiul este silențios, foarte modern dotat în interior. Pe măsură ce vor fi finalizate mai multe tronsoane de străzi, tramvaiul va intra și va circula și pe aceste trasee.
Vreau să atrag atenția tuturor celor care sunt tentați la un anumit moment să-și inscripționeze numele, să vandalizeze acest tramvai că este dotat cu 10 camere color foarte performante, care ne vor ajută să-i identificăm. Dar noi sperăm că ele fiind atât de frumoase, brăilenii să se îndrăgostească de aceste tramvaie, să le respecte, pentru că este o investiție foarte importantă pe bani europeni”.
Vă prezentăm și câteva date tehnice privind noile tramvaie:
-Durata de viață a tramvaielor: 30 ani (8 ani fără reparații generale),
-Durata normală de funcționare a tramvaiului: 17 ani
-Capacitate de transport totală: 129 locuri, din care 40 pe scaune fixe, din care 29 sunt accesibile din low floor, plus vatmanul
-Podeaua este coborâtă 100% pe toată suprafața destinată pasagerilor în picioare, iar una dintre cele 3 uși duble de serviciu comandate electric este prevăzută cu o rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități locomotoare și/sau mobilitate redusă
-Tramvaiul este proiectat si realizat pentru o viteză maximă de 70 km/h, reglabilă, limitată electronic la 50 km/h si este alimentat din reteaua de 750/600 Vee.
Tramvaiele sunt echipate cu următoarele sisteme/echipamente/instalații:
– sistem informatic integrat de gestiune și diagnosticare electronică, ce afișează starea de avarie și starea de bună funcționare pentru cele mai importante sisteme și agregate.
– computer de bord integrat cu sistemul informatic de gestiune și diagnosticare electronică a tramvaiului
– computer de gestiune management trafic (CGMT), cu functii GPS, echipament Wi-Fi și comunicare online.
– echipamente de transfer de date, antene GPS/GSM/GPRS/3G/4G/Wi-Fi, pentru comunicarea cu serverul central si statiile de descarcare a datelor de exploatare si functionare a tramvaielor
– sistem de numărare a călătorilor
– sistem automat de taxare – echipamente de ticketing
– sistem de informare a călătorilor atât la interior, cât și la exterior – indicatoare de traseu, ecrane LED care asigura afișarea rutei/ stațiilor, unitate audio pentru anunturi vocale, etc.
– sistem de comunicare audio (prin voce) cu dispeceratele, prin folosire a unui microfon pe canal GSM;
– sistem de supraveghere video la interior și la exterior, format dintr-un număr de 10 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluție, tip dom, cu carcasa antivandalism
– sistem de climalizare – încălzire, ventilație și aer condiționat – format din 2 unități HVAC, una pentru compartimentul călătorilor și una care deservește exclusiv cabina vatmanului.