În perioada 15 – 16 aprilie 2025, la Școala Gimnazială „Fănuș Neagu” Brăila, s-a desfăşurat etapa pe municipiul Brăila a concursului şcolar cu tematică de protecţie civilă „CU VIAŢA MEA, APĂR VIAŢA”. Organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila, cu sprijinul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dunărea” al judeţului Brăila, concursul s-a dovedit, ca în fiecare an, un eveniment şcolar de real interes.
La acest concurs s-au prezentat echipaje din cadrul la ciclul gimnazial și liceal, astfel:
– pentru nivelul gimnazial: Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza”, Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir, Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri”, Şcoala Gimnazială „Ion Băncilă”, Şcoala Gimnazială „Vlaicu Vodă”, Școala Gimnazială „Fănuș Neagu”, Școala Gimnazială „Anton Pann”, Școala Gimnazială „Sfântul Andrei”, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”, și Școala Gimnazială „Radu Tudoran”;
– pentru nivelul liceal: Colegiul Național „Nicolae Iorga”, Liceul Tehnologic „Grigore Moisil”, Colegiul Economic „Ion Ghica”, Liceul Tehnologic „Gh. K. Constantinescu”, Colegiul Tehnic „Costin D. Neniţescu”, Liceul cu Program Sportiv, Liceul Tehnologic „Panait Istrati”, Colegiul Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci”, Colegiul Național Pedagogic „Dumitru Panaitescu Perpessicius”, Liceul Teoretic „Mihail Sebastian” și Colegiul Național „Ana Aslan”.
Concursul a constat în desfășurarea unei probe teoretice – rezolvarea unui chestionar, tip grilă, cu 15 întrebări și a unei probele practice – „Transportul asistat al unui accidentat aşezat pe targă, pe distanţa de 50 m”.
La finalul competiției clasamentul general a fost următorul:
– Pentru nivelul gimnazial:
– Locul I: Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Brăila;
– Locul II: Școala Gimnazială „Sfântul Andrei” Brăila;
– Locul III: Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Brăila.
– Pentru nivelul liceal:
– Locul I: Liceul Teoretic „Mihail Sebastian” Brăila;
– Locul II: Colegiul Național „Ana Aslan” Brăila;
– Locul III: Colegiul Tehnic „Costin D. Nenițescu” Brăila.
Prin organizarea acestor concursuri se urmărește dezvoltarea capacităţii de percepţie a protecţiei civile ca ansamblu de activităţi cu caracter exclusiv umanitar, cunoaşterea şi aprecierea factorilor de risc potenţial generatori de situaţii de urgenţă sau dezastre la care este expusă comunitatea din care fac parte, adoptarea comportamentului adecvat şi cunoaşterea modului de acţiune în cazul iminenţei producerii sau al apariţiei unei situaţii de urgenţă ori dezastru şi dezvoltarea atitudinii de solidaritate şi de implicare voluntară în acţiunile de prevenire şi de intervenţie în situaţii de urgenţă sau dezastre.
